Він був співавтором сценаріїв та режисером таких, тепер вже класичних кінофільмів, як “Бульвар Сансет“, “У джазі лише дівчата“, “Квартира“, “Подвійна страховка“.
Хіба може хтось із сучасних драматургів не хотіти ознайомитися з декількома його невеличкими порадами?
Ось ці декілька практичних порад від драматурга Біллі Вайлдера:
1. Публіка непостійна.
2. Хапай її за горло і нізащо не відпускай.
3. Розробляй чітку лінію дії для головного героя.
4. Знай, що ти робиш.
5. Чим витонченішими й елегантнішими засобами приховуєш поворотні точки сюжету, тим кращий ти письменник.
6. Якщо маєш проблеми з третім актом, зрозумій – реальна проблема полягає в першому акті.
7. Підказка від Любича: Надай глядачам можливість додати два плюс два. Вони любитимуть тебе довічно.
8. Використовуючи текст від автора, будь обережним, щоб не описувати те, що глядачі вже й самі бачать. Поясни їм – що саме вони бачать.
9. Подія, яка відбувається перед другою завісою, є спусковим гачком для кінця усього фільму.
10. Третій акт повинен додавати, додавати, додавати в темпі та дії до останньої сцени, а потім – усе. Не затягуй.
Уривок з інтерв’ю Біллі Вайлдера, яке він дав Камерону Кроу , опублікований на сайті “Письменницька майстерня”.
З англійської переклав Володимир Сердюк